Czy będzie poseł z Powiatu Kościerskiego ?

  • 14.10.2019, 10:58 (aktualizacja 14.10.2019, 14:31)
  • Krzysztof Wencki
Czy będzie poseł z Powiatu Kościerskiego ?
W niedzielnych wyborach do Sejmu RP z powiatu kościerskiego startowało trzech kandydatów. Piotr Karczewski w Prawa i Sprawiedliwości, Beata Stencel z Sojuszu Lewicy Demokratycznej oraz Dariusz Męczykowski z Polskiego Stronnictwa Ludowego. Do Senatu startował Waldemar Bonkowski.

Podajemy jeszcze niepełne wyniki jakie uzyskali kościerscy kandydaci do Sejmu RP.

 

Prawo i Sprawiedliwość

 

Piotr Karczewski - 6548 głosów

 

Powiat

Liczba głosów

Procent głosów

Gdynia

0

0,00%

Słupsk

110

0,26%

bytowski

377

1,17%

chojnicki

287

0,68%

człuchowski

139

0,62%

kartuski

1 475

2,29%

kościerski

3 232

9,82%

lęborski

143

0,50%

pucki

159

0,38%

słupski

180

0,47%

wejherowski

446

0,45%

Razem

6 548

1,47%

 

 

Gmina

Liczba głosów

Procent głosów

m. Kościerzyna

1 406

12,67%

gm. Dziemiany

166

7,80%

gm. Karsin

119

4,28%

gm. Kościerzyna

792

10,87%

gm. Liniewo

200

10,16%

gm. Lipusz

145

8,03%

gm. Nowa Karczma

183

6,31%

gm. Stara Kiszewa

221

7,51%

Razem

3 232

9,82%

 

KW Polskie Stronnictwo Ludowe

 

Dariusz Męczykowski - 4786 głosów

 

Powiat

Liczba głosów

Procent głosów

Gdynia

0

0,00%

Słupsk

45

0,11%

bytowski

75

0,23%

chojnicki

120

0,28%

człuchowski

36

0,16%

kartuski

929

1,44%

kościerski

3 183

9,67%

lęborski

70

0,25%

pucki

74

0,18%

słupski

53

0,14%

wejherowski

201

0,20%

Razem

4 786

1,07%

 

 

Gmina

Liczba głosów

Procent głosów

m. Kościerzyna

1 082

9,75%

gm. Dziemiany

118

5,55%

gm. Karsin

121

4,35%

gm. Kościerzyna

653

8,96%

gm. Liniewo

239

12,14%

gm. Lipusz

107

5,93%

gm. Nowa Karczma

622

21,46%

gm. Stara Kiszewa

241

8,19%

Razem

3 183

9,67

KW Sojusz Lewicy Demokratycznej

 

Beata Stencel - 736 głosów

 

Powiat

Liczba głosów

Procent głosów

Gdynia

0

0,00%

Słupsk

67

0,16%

bytowski

26

0,08%

chojnicki

79

0,19%

człuchowski

24

0,11%

kartuski

87

0,13%

kościerski

180

0,55%

lęborski

37

0,13%

pucki

56

0,13%

słupski

62

0,16%

wejherowski

118

0,12%

Razem

736

0,17%

 

 

Gmina

Liczba głosów

Procent głosów

m. Kościerzyna

85

0,77%

gm. Dziemiany

5

0,23%

gm. Karsin

16

0,58%

gm. Kościerzyna

27

0,37%

gm. Liniewo

16

0,81%

gm. Lipusz

5

0,28%

gm. Nowa Karczma

19

0,66%

gm. Stara Kiszewa

7

0,24%

Razem

180

0,55%

 


 

Krzysztof Wencki

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (43)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Grześ
Grześ 20.10.2019, 12:30
Trzeba nie być "kłótnikami", wspierać a nie podkładać nogi, schlebiać a nie krytykować bezczelnie w mediach, prosić a nie żądać. To i może poparcie Pani Starosty, by się znalazło. Trzeba nie wynajmować sobie nieudolnego pismaka, który będzie wypisywał notorycznie te same żenujące panegiryki na forach. Trzeba mieć trochę klasy i wyczucia, by nie wpychać się w każdy kadr, wpraszać na każdą imprezę i podpinać pod sukcesy innych. To i może poparcie nas, ciemnego głupiego ludu, by się znalazło. A przede wszystkim trzeba być autentycznym.
ptriota
ptriota 19.10.2019, 06:57
pytam się pani Starosty po co była promocja tej Sroki w Kościerzynie i pana Mullera? Dlaczego nie promowała naszego człowieka z PIS? Dlaczego PIS jest taki podzielony i wpuszczono tutaj podczas kampanii ludzi z zewnątrz? To właśnie ludzie spoza regionu zabrali Piotrowi Karczewskiemu głosy
wyborca
wyborca 19.10.2019, 08:05
Społeczność powiatu głosowała tak jak uważała więc nie zadawaj dziecinnych pytań.
Według mnie nie promowała nikogo to kandydaci promowali się sami. Nie szukaj winnych tam gdzie jaśniej tylko tam gdzie oni są. To nie pani starosta ustawiała kandydata na 9 miejscu tylko jego partyjni towarzysze. Odebrałaby jemu głosy gdyby sama startowała do sejmu, a z drugiej strony szkoda że nie podjęła takiej dycyzji.
t
t 19.10.2019, 23:26
to właśnie ona wypromowała panią Srokę i z nią się do zdjęć ustawiała, takie zdjęcia powinny być z naszym dzialaczem PIS, aby siła była na miejscu, ta porażka jest przez tę negatywną promocję innych osób z zewnątrz. Tak nie powinno być, my pani daliśmy szansę całą rodziną. Miała ani od nas głosy a potem taka wdzęczność
Roman
Roman 20.10.2019, 16:57
Co za bzdury wypisujesz, którymi działasz na niekorzyść p. Karczewskiego.
Przejrzyj galerie i fotoreportarze z wydarzeń powiatu, a następnie obiektywnie komentuj. Mam tylko nadzieję, że to nie pan panie Piotrze wpisuje te żenujące komenterze.
do Romana
do Romana 21.10.2019, 20:40
na niekorzyść pana Karczewskiego działała pani, gdy się pokazywała z panią Sroką. To odebrało mu głosy Kościerzaków, którzy chcoeli fgłosować na PIS w naszym mieście. Zamiast na pana Piotra głosowali na obcych z innego rejonu. To jest bardzo przykre nie tylko dla pis bo nie ma tutaj jedności.
ja
ja 16.10.2019, 13:23
Trzeba rozwalić koalicję w powiecie. W zamian za poparcie w wyborach
Grześ
Grześ 16.10.2019, 10:10
Sugeruję Panu Męczykowskiemu i Panu Karczewskiemu pobranie nauk u Pani Starosty Żurawskiej. Tematyka zajęć - koncyliacja, współpraca i relacje w polityce. Dodatkowo proponuję u wspomnianej Pani zajęcia wyrównawcze z kultury osobistej, budowania relacji i skromności. I już w kolejnych wyborach możemy cieszyć się z mandatu posła z naszego powiatu a może nawet z dwu. Szczerze zachęcam Panów. Zasługujemy na posła i to nie pokroju Pana Zdzisława Czuchy.
ja
ja 16.10.2019, 21:05
Cena głupoty może być wysoka...
jAN
jAN 17.10.2019, 08:22
Rozumiem, że autor doskonale ją zna, sam będąc jej znaczącym konsumentem.
Edek
Edek 18.10.2019, 13:31
Do jakiegoś jAN. Wylazło z ciebie całe ordynarne buractwo. W jednym zdaniu. To jest głębia twojej osobowości. Taki prostak i abnegat jak ty, to staroście może co najwyżej buty lizać od spodu.
Taka odpowiedź
Taka odpowiedź 17.10.2019, 09:48
Skonsumowałeś całą głupotę i prostactwo .
do poniżej
do poniżej 15.10.2019, 17:25
Zostawcie Karczewskiego w spokoju. Pozwólcie mu godnie pochować mamę, ok. ?
marek
marek 15.10.2019, 09:27
Karczewskiego nie musimy się wstydzić. Nie pamiętam, żeby coś nabroił... A po drugie Kościerzacy to fajni ludzie. Lubią spełniać marzenia bogatego Trójmiasta i okolic. Nie dość, że dla nich pracują i tysiącami jeżdżą tam pracować i pomnażać ich majątek, to jeszcze głosują na ich posłów. W ten sposób znacznie się bogacą z wyborów na wybory, z dekady na dekadę. A my zawsze będziemy ich pa.................... .
Głosowałem na karczewskiego
Głosowałem na karczewskiego 16.10.2019, 11:47
Dokładnie, sama prawd
Kaszub
Kaszub 14.10.2019, 22:18
I dobrze, lepiej nie mieć posła niż z PiS jaki był by wstyd przed Polską ... Kaszubki nie są za zdradą Polski
Ala
Ala 14.10.2019, 22:01
Karczewski jest bogaty i zarabia więcej niż poseł. Jest inny problem czy Kościerzynę i powiat stać na brak na posła, senatora czy wojewody? Teraz setki milionów złotych pójdą do Trójmiasta, Lęborka, Słupska i Chojnic. No cóż. Znów będziemy biedni, znów nie dostaniemy dofinansowania, a nasi ojcowie i mężowie będą musieli tysiącami jeździć do dużych miast. Za każdym posłem idą duże pieniądze. jak powiat, miasto nie ma posła, to z kadencji na kadencję stają się coraz biedniejsi biedniejszy. No cóż, lubimy dopłacać do dużych miast.
Edek
Edek 18.10.2019, 13:35
Bo ciemnota głosowała na Biernackiego, Horałę, Nowacką, zamiast na swojego. W każdym punkcie wyborczym na Kaszubach najwięcej głosów zebrali ludzie, którzy z naszym regionem nie mają nic wspoólnego. Teraz oni pokażą ciemnocie, gdzie jej miejsce. Ręce opadają na takich "wyborców"
promocja sroki
promocja sroki 18.10.2019, 20:06
to nie ciemnota, ale promocja w naszym terenie obcych ludzi i pokazywanie się z nimi sugerując aby na nich głosować. Po co pani starosta promowała panią Srokę, albo pan Dittrich? Jaki w tym cel, gdy tak blisko jest pan Piotr Karczewski z całym zapleczem kompetentnych ludzi. Takie dzielenie pisu nic nie dało, szkoda, że nasz człowiek się nigdzie nie dostał i znowu z niczym wrócił. Przykre to bo te wybory mogły być dobre, a wyszły jak zawsze
wyborca
wyborca 19.10.2019, 08:08
O jakie kompetentne zaplecze chodzi?
ala
ala 19.10.2019, 20:45
Mamy byłego wojewodę i doradcę, prezesów, dyrektorów, kierowników, biznesmenów, profesora, bankowcę itd.
kaszub
kaszub 14.10.2019, 23:50
Jak ma kiepskiego burmistrza to staje się biedniejszy.
Pierwsze pytanie...
Pierwsze pytanie... 14.10.2019, 17:44
... Do prawie posła : co Pan zrobi po przegranych wyborach?
ja
ja 16.10.2019, 21:08
Jutro chowa Sp swoją Matkę...
Anna
Anna 14.10.2019, 16:22
Majewski też mocno popierał Karczewskiego. Tak mocno że przez usta mu jego nazwisko nie chciało przejść.
Kasia
Kasia 14.10.2019, 16:21
No jo i po robocie.Znowu jesteśmy w czarnej d...ie. Podziękujmy Żurawskiej za poparcie Karczewskiego. Za to PIS powinien olać ją wRadzie Powiatu.
Grześ
Grześ 16.10.2019, 00:10
Pani Staroście Żurawskiej możecie dziękować, bo i jest za co. Natomiast Starosta nie miała powodów popierać Pana Karczewskiego. W niczym nie pomagał ani on, ani jego małżonka, w niczym nie wspierał i o nic nie zabiegał. Z poparciem Pani Karczewskiej czy bez - bez znaczenia. Do niczego jej Starosta nie potrzebuję, więcej w moim odczuciu to właśnie Starosta robi wyjątkowy gest tolerując ją w tym dziwnym koalicyjnym układzie. Wydaję się, że dziś Rada Powiatu jest monolitem, kierujący się wspólnym dobrem i wspólnymi ponadpartyjnymi interesami, a wyjątki jeden czy dwa są w tym układzie bez znaczenia. Kończąc: niech się Państwo Karczewscy nauczą pokory i współpracy - może korzystając z przykładu wspomnianej p. Żurawskiej - a sukcesy wyborcze przyjdą same!
ja
ja 16.10.2019, 21:17
Jesteś pijany? To Karczewskiej głosy i PIS spowodowały, że starostą została Żurawska. Bez ich poparcia nie byłaby starostą.
Powiatowy
Powiatowy 17.10.2019, 06:52
Bez poparcia starosty p. Karczewska nie byłaby wiceprzewodniczącą rady. W polityce nawet lokalnej nic nie jest jednoznaczne. Srokę popierał wojewoda, który ma wpływ na podział rządowych środków, więc wydaje się że starosta potrafiła się zachować. Pan Karczewski też był zapraszany na oficjałki podobnie jak Świlski i Struk też byli zapraszani bo finansowali jako samorząd woj inwestycje powiatowe Bonkowski i Męczykowski zresztą też. To się nazywa zdolnością zawierania sojuszy i realizacji interesów naszego powiatu.
Reasumując wszyscy zainteresowani mogą narzekać i jednocześnie okazywać wdzięczność ale najważniejszy jest cel i pomyślność mieszkańców powiatu.
Pani starosto oby tak dalej.
Marian
Marian 16.10.2019, 22:29
to prawda pani Karczewska głosowała za panią starostą, są nawet koleżankami, a pani starosta zamiast wspierać męża koleżanki, zamiast wspierać lokalny PIS pokazywała się ze Sroką, która zabrała nasze głosy. Tak być nie powinno. To Piotr Karczewski z PIS z Kościerzyny powinien wygrać, to on by ściągnął dla miasta dla powiatu i gminy pieniądze
wyborca z Serca Kaszub
wyborca z Serca Kaszub 14.10.2019, 19:16
Widocznie kandydat nie jest tak wybitny za jakiego się uważa. Miał kampanię wyborczą, którą nie przekonał wyborców no i raczej jest mało sympatyczny, a bardziej wyniosły. Obarczanie swoją porażką pani starosty to zwykłe łajdactwo. Zachowała się bardzo przyzwoicie w obliczu kampanii wyborczej bo oficjalnie nie poparła żadnego kandydata i to jest dobre dla mieszkańców. Dla mnie jest super samorządowcem.
Anna
Anna 16.10.2019, 20:04
ja również uważam, że gdyby nie to jak bardzo pani Starosta i pan Dittrich popierali panią Srokę w naszym mieście, to losy PIS potoczyły by się inaczej. To pan Karczewski powinien być promowany w Kościerzynie. To zacny pracowity człowiek z wieloma zasługami dla naszego miasta, to doradca prezydenta i móg spowodować napływ pieniędzy i inwestycji, ale pani staroście po drodze było z panią Sroką. Gdzie tutaj lojalność, współpraca? to kościerski PIS powinien wygrać, a nie pani Sroka
jan
jan 14.10.2019, 21:54
Stając kilka razy przy Sroce i wojewodzie, robiąc kilkanaście zdjęć wyraźnie ją poparła. Mieszkańcy przerzucili głosy na Srokę i innych kandydatów. Teraz mamy posła, który mieszka ok., 60 km od Kościerzyny. Ciekawe co zrobi PIS powiatowy za poparcie "obcej" a nie swojego?
Rafał
Rafał 14.10.2019, 17:28
A z jakiego tytułu Pani Starosta miała wygłaszać peany na temat Pana Karczewskiego?! Teraz przegrana to wina Starosty. To dopiero kupa śmiechu. Widocznie wyborcy nie byli przekonani o potencjalnej skuteczności Pana K. Tyle w temacie.
mieszkaniec
mieszkaniec 14.10.2019, 14:45
Piotr Karczewski chyba nie zostanie posłem (6548 głosów). Kościerzacy nie chcą posła, a Kartuzy mają i Senatora i Posła. To jest mądry naród. Chociaż obaj są z PO, czyli nie będą też mieli dostępu do Premiera. Tak to funkcjonuje.
Też mieszkaniec
Też mieszkaniec 14.10.2019, 15:18
Po co nam poseł? Czucha też był posłem i coś załatwił dla Kościerzyny. Dobrze, że udało się zablokować kandydata PIS na senatora przynajmniej opozycja zablokuje ich szalone pomysły w Senacie
ja
ja 15.10.2019, 11:26
Obwodnica jest od GDKiA i to oni się tym zajmowali, a kasa była za najleprzych rządów. Bez kasy ani rusz.
A
A 14.10.2019, 23:35
Tak obwodnice np.
Kazik
Kazik 14.10.2019, 19:25
Czucha jako poseł załatwił obwodnicę Kościerzyny. Tylko tyle i aż tyle
EWRIN
EWRIN 14.10.2019, 14:09
Raczej nie jest posłem....
jan
jan 14.10.2019, 12:33
Karczewski ma 6231 głosów. Może będzie posłem ?
ala
ala 14.10.2019, 11:52
To znaczy, że Piotr Karczewski jest posłem!
Marek
Marek 14.10.2019, 12:01
Tak, Karczewski jest najprawdpodbniej posłem!

Pozostałe